جراحی زیبایی بینی بعنوان یکی از زیر شاخه های عمل بینی، با هدف شکل دهی مجدد، بهبود شکل و اندازه بینی و ایجاد تقارن در آن و نیز خلق تناسبی بهتر بین بینی و سایر بخش های صورت انجام می شود. دکتر ضیغمی با به کار گیری مهارت خود، این روند شگفت انگیز و متحول کننده زندگی را بینی بر روی بینی شما انجام داده و چهره کلی شما را بهبود بخشیده و به شما این امکان را می دهد تا از بینی جدید طبیعی خود که گویی از همان بدو تولد صاحب آن بوده اید، لذت ببرید.

عمل زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی چه تغییراتی را خلق می نماید؟

گزینه های مورد هدف در جراحی بینی، افرادی هستند که این روند را برای دستیابی به تغییراتی جهت بهبود چهره خود، انتخاب کرده اند. جراح با استفاده از روند جراحی رینوپلاستی ، ساختارهای بینی از قبیل استخوان، غضروف، و پوست را شکل داده و بیمار را در دستیابی به موارد زیر کمک می کند:

  • صاف شدن بینی
  • هموار شدن برآمدگی یا برجستگی موجود برروری پل بینی که تحت عنوان قوز بینی نیز شناخته می شود.
  • کاهش طول نوک بینی
  • اصلاح اندازه نوک بینی گوشتی
  • باریک کردن بینی که بسیار پهن است.
  • کاهش اندازه بینی که بسیار دراز است.
  • اصلاح و بهبود مشکلات تنفسی از طریق باز کردن مجاری مسدود شده بینی

عمل زیبایی بینی دکتر آتوسا ضیغمی

آیا من داوطلب خوبی برای جراحی زیبایی بینی هستم؟

بسیاری از زنان و مردان، در تمام سنین می توانند از عمل زیبایی بینی بهره ببرند. این عمل یکی از رایج ترین روندهای زیبایی در میان بیماران نوجوان و جوان می باشد. البته در خصوص داوطلبین نوجوان، تمام ملاحظات ویژه در جلسه ارزیابی جهت تعیین داوطلبی بیمار، در نظر گرفته می شود. پزشک با انجام معاینات لازم، از رشد کامل بینی که معمولاً در دختران در سن 14 سالگی و در پسران در سن 16 سالگی تکمیل می شود، اطمینان حاصل می کند. بیماران جوان تر باید از نظر بلوغ احساسی در موقعیت مناسبی بوده و بتوانند درک روشنی از فرایند عمل زیبایی بینی داشته باشند.

صرف نطر از محدودیت سنی بیمار، داشتن انتظارات منطقی از عمل رینوپلاستی حائز اهمیت است. این روند، می تواند به شما در بهبود بینی فعلی تان کمک کند ولی نمی تواند همه عیب و نقص های ظاهری شما را درمان کرده یا آنچه دیگران از آن برخوردارند را در شما نیز ایجاد کند. یک جراح بینی با تجربه و ماهر همه تغییرات و اصلاحات ممکن از طریق عمل زیبایی بینی را که بتواند چهره طبیعی و منحصر بفرد را در شما خلق کند، برایتان شرح می دهد.

انتخاب جراح زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی یک روند بسیار پیچیده می باشد که باید به دست یک جراح ماهر و آموزش دیده سپرده شود. انتخاب یک پزشک جراح در تهران که از تجربه کامل و جامع برخوردار بوده و قادر به انجام عمل بینی بعنوان بخش مهی از سابقه کاری خود باشد، بسیار حائز اهمیت است.

در جلسه مشاوره با یک جراح بالقوه، از او درباره روند های جراحی زیبایی بینی سوال کرده و حتماً گالری عکس های قبل و بعد از عمل سایر بیماران او را مشاهده کنید. زمانی که به این گالری عکس ها نگاه می کنید، طبیعی بودن نتایج و متناسب بودن آنها با سلیقه خودتان را مد نظر قرار دهید. توجه به این نکات، به شما کمک می کند تا حس زیبایی شناسی جراح را بهتر بشناسید و ببینید که سلیقه او تا چه اندازه به سلیقه شما نزدیک است.

رویکردهای جراحی زیبایی بینی

رویکرد عمل باز

در یک رویکرد باز، یک برش کوچک در زیر نوک بینی بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود. این دستاورد به جراح اجازه می دهد تا دسترسی کامل به ساختارهای داخلی بینی داشته و بتواند بینی را به شکل مطلوب تراش دهد. با توجه به این امکان دسترسی بالا، عمل زیبایی بینی معمولاً با استفاده از این دستاورد انجام می شود. جای زخم بر جای مانده به راحتی در کانتورهای طبیعی بینی پنهان می شود و بنابراین اصلاً قابل رویت نمی باشد.

رویکرد عمل بسته

در رویکرد بسته، برش ها در داخل سوراخ های بینی ایجاد می شوند. این دستاورد برای آندسته از بیمارانی مناسب است که به تنظیمات جزئی برای دستیابی به بهبود مورد نظر در بینی خود نیاز دارند. مزیت رویکرد رینوپلاستی بسته در این است که هیچ جای زخمی بعد از روند بر جای نمی ماند. البته این روند برای عمل زیبایی که تغییرات جامعی در آن مورد نیاز است، مناسب نمی باشد. دکتر ضیغمی بعنوان بهترین جراح بینی تهران نیز با بهره گیری از روش رینوپلاستی بسته توانسته است نتایج خارق العاده ای برای بیماران عزیز خلق کند.

تیپ پلاستی

تیپ پلاستی نیز بعنوان یک زیر شاخه برای عمل زیبایی بینی محسوب می شود. همانطور که می توان از نام آن حدس زد، این روند شامل شکل دهی مجدد تنها به نوک بینی بدون تاثیر گذاشتن بر روی ساختارهای دیگر بینی می باشد. جراح می تواند برای اجرای این روند، از رویکرد باز یا بسته استفاده کند.

زندگی بعد از جراحی زیبایی بینی چگونه است؟

عمل زیبایی بینی معمولاً بعنوان یک روند درمان سرپایی با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی به همراه تزریق درون وریدی داروی آرامبخش متناسب با شرایط بیمار، انجام می شود. بعد از روند، بر روی بینی آتل یا اسپلینت قرار داده می شود. این آتل به پشتیبانی از بینی کمک کرده و از آن در برابر برخوردهای تصادفی محافظت می کند. گاهی در داخل سوراخ های بینی در هنگام عزیمت به منزل، پکینگ گذاشته می شود که معمولاً ظرف یک هفته اول بعد از عمل زیبایی بینی برداشته می شود. جراح داروهای مسکن را برای کمک به تسکین و به حداقل رساندن درد در طول دوره ریکاوری اولیه تجویز می کند.

بعد از عمل زیبایی بینی به خودتان استراحت بدهید.

در طول یک یا دو هفته اول بعد از عمل بینی، بسیاری از بیماران کبودی و تورم را تجربه می کنند. در ابتدا شما نمی توانید شاهد بهبود های رخ داده در بینی خود در پی جراحی بینی باشید. ولی هیچگونه جای نگرانی نیست. بخش عمده تورم و کبودی در طول 10 تا 14 روز اول بعد از روند، فروکش می کند. بیشتر بیماران می توانند بعد از سپری شدن یک یا دو هفته به محل کار خود بازگردند. البته این به سطح فعالیت مورد نیاز وابسته است.

به مدت 3 هفته باید از انجام ورزش های تماسی خودداری کرده و فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل پزشک، محدود کنید.

بینی شما روز به روز بهتر و بهتر می شود.

شما می توانید بهبود بعد از عمل بینی خود را بعد از فروکش کردن تورم و کبودی مشاهده کنید. البته فروکش کردن کامل تورم گاهی تا یک سال طول می کشد. در این خصوص نیز انتخاب یک جراح با تجربه و ماهر برای دستیابی به نتیجه بهتر و سپری شدن سریع تر دوره بهبود، ایفای نقش می کند.

آیا تغذیه بعد از جراحی زیبایی بینی اهمیت دارد؟

بدن شما ساختار شگفت انگیزی است. شما می توانید با یک تغذیه خوب و مناسب، سوخت رسانی به آن را برای برخورداری از ویژگی های بهبود فوق العاده انجام دهید. بعد از جراحی بینی، داشتن یک رژیم مناسب می تواند به بدن شما کمک کند تا سریع تر بهبود یافته و خطر بروز عوارض جانبی کاهش یابد. این به معنی خوردن ماکروبیوتیک ها یا گیاه خوار شدن نیست. تنها برخی تغییرات جزئی می تواند یک تفاوت بزرگ را خلق کند.

  1. گاهی بلافاصله بعد از عمل بینی و از بین رفتن آثار بیهوشی، بیمار به شدت احساس گرسنگی می کند. غذاهای نرم و میکس شده که احتیاجی به جویده شدن ندارند، میل کنید.
  2. با توجه به کاهش فعالیت و تاثیر داروها، گوارش اندکی مختل می شود. با خوردن غذاهای حاوی فیبر، به دستگاه گوارش خود در انجام وظیفه اش کمک کنید.
  3. غذاهای دارای دمای ملایم میل کنید تا از احتمال سوختگی دهان اجتناب به عمل آید.
  4. دهان و فک تنها بخش هایی نیستند که در زمان جویدن غذا، فعال می شوند. بینی شما نیز در این موقعیت حرکت می کند. به مدت یک هفته سعی کنید غذاهایی بخورید که به جویده شدن زیاد نیاز نداشته باشند.
  5. نوشیدن الکل و کافئین را به طور موقتی قطع کنید. این دو محصول، دشمن نتیجه عمل زیبایی بینی به علت تاثیرات رقیق کنندگی خون و به همراه داشتن خطر تورم و هماتوم می باشند.
  6. نمک را از رژیم غذایی تان حذف کنید. مصرف نمک زیاد باعث احتباس آب و بالا رفتن سطح تورم می شود.