30 جولای

پیچ خوردگی بینی

وجود هماهنگی‌ و تقارن در بین اجزای صورت از نظر زیبایی شناسی دارای اهمیت فراوان می باشد. این تناسب باید بین اجزایی مثل بینی‌، چشم و… باشد. در این میان بینی‌ به عنوان عضوی که محل قرار گیری آن در صورت تاثیر زیادی در زیبایی فرد دارد حائز اهمیت بوده و خوش فرم بودن آن، جذابیتی خاص به صورت می دهد. حال اگر بینی دارای کجی یا پیچ خورده باشد، در هماهنگی‌ و زیبایی‌ آن خلل ایجاد خواهد کرد.

پیچ خوردگی بینی چیست؟

این مشکل در ظاهر بینی بدین صورت شناخته می شود که بینی‌ نسبت به محور طولی یعنی‌ خطی‌ فرضی‌ که صورت را به دو نیمه چپ و راست تقسیم می‌کند زاویه و قسمتی‌ یا قسمت‌هایی از آن دارای انحراف است و در این حالت در بینی می تواند به شکل کمانی یا سینوسی وجود داشته باشد. در اثر ضربه، ممکن است یک طرف بینی‌ فرو رود و ظاهر بینی‌ کج به ‌نظر برسد. بعضی اوقات هم به علت رشد کمتر داشتن یک طرف صورت نسبت به سمت مقابل، آن قسمت کوچکتر می شود.

علل پیچ خوردگی بینی

• شرایط محیطی مانند ضربه به بینی

از شایع‌ترین علت  ایجاد بینی‌  کج  و پیچ خورده ضربه به بینی است. افراد در سنین مختلف مکرراً دچار ضربه به صورت و بینی‌ می‌شوند که در کودکی این اتفاق بیشتر می افتد. اما به دلیل نرم بودن بافت بینی در این سن، به گونه ای اثرات ضربه های وارد شده خود را در کودکی نشان نداده و ممکن است ضربه تنها ایجاد ترک خوردگی  در بینی نماید که در ظاهر مشخص نشود، حتی در رادیوگرافی.  به دلیل صدمه به مرکز رشد استخوان و غضروف در این حالت اختلال در تکامل ایجاد شده و با گذشت زمان و در دوران بلوغ خود را به شکل بینی‌  کج  و پیچ خورده  نشان ‌دهد.

در بزرگسالان ضربه بی بینی می تواند ایجاد شکستگی  و در مواردی باعث انحراف بینی  شود. البته در این سن  به ‌دلیل پایان یافتن رشد استخوان و غضروف این اختلالات  شدت کمتری دارند. علائم بینی شکسته شامل کبودی، تورم و حساسیت به لمس در اطراف بینی است.

• مسئله ارثی

علت بینی‌  کج  و پیچ خورده  می تواند عوامل ارثی بوده و مشکلات ژنتیکی در فرد این هماهنگی‌ بین مرکز رشد استخوان و غضروف بهم بزند. با افزایش سن در بیمار بینی‌  کج  و پیچ خورده خودش را نشان می دهد و در اکثر افراد دچار این مشکل بینی‌ به یک سمت کج شده و کمی تاب در آن مشاهده می شود.

پیچ خوردگی و انحراف بینی که به هر دلیلی که ایجاد شده است می تواند توسط جراح زیبایی بینی مورد درمان قرار گیرد و با رفع این مشکل در بینی اعتماد به نفس فرد افزایش خواهد یافت.

برخی از خدمات دکتر ضیغمی جراح بینی :

و…

جهت کسب اطلاعات بیشترمی توانید با شماره های مطب تماس حاصل فرمایید .

یک × 3 =