23 آگوست

تورم بینی بعد از جراحی بینی

جراحی بینی مانند همه ی جراحی های دیگر دارای عوارضی می باشد که باید در دوران نقاهت به آنها توجه شود تا هر چه سریع تر برطرف شوند.مراقبت های بعد از جراحی بینی باید به درستی انجام بگیرد تا مشکلی برای بیمار به وجود نیاید یکی از مواردی که هر شخص بعد از جراحی بینی با آن روبه رو می شود ورم بینی است.

چرا بعد از جراحی بینی ورم می کند؟

در جراحی بینی برش هایی در داخل بینی  و بر روی پوست بینی ایجاد می شود تا جراح بینی بتواند غضروف ها و استخوان ها را ببیند و بتواند کارهای لازم را بر روی بینی انجام دهد .بعد از بلند شدن پوست، جراح با ابزارهای مختلف به بینی شکل می دهد و  اگر نیاز باشد غضروف های اضافه و تمامی قسمت های اضافی برداشته می شود.مجموعه تغییراتی که در بینی ایجاد می شود باعث ملتهب شدن بینی می شود.

تورم-بینی-بعد-از-جراحی

مراحل بهبود تورم بینی بعد از عمل

در هفته اول التهاب بینی زیاد بوده و و کبودی در اطراف بینی دیده می شود و شاید بیمار داغ شدن یا درد را در این نواحی احساس کند.در صورتی که درد و یا شدت  ورم خیلی زیاد باشد به گونه ایی که از حجم  آنها کاسته نمی شود بهتر است پزشک خود را در جریان بگذارید زیرا می تواند نشانه ایی از عفونت ( که البته اتفاق نادریست)و در شرايط عادي معمولا بيني درد ندارد.

بعد از گذشت یک هفته درد و التهاب شروع به التیام می کند  و بيحسي بيني به مرور طي چند ماه بعد از عمل كاهش می يابد.می توان گفت بعد از یک ماه ورم بینی به اندازه ایی کاهش پیدا می کند که دیگر بیمار می تواند چهره جدید خود را دوست داشته باشد.برای از بین رفتن ورم بینی باید حداقل بین شش ماه تا یک سال منتظر بمانید و  البته اين فرايند كاهش تورم به صورت ماهانه كاملا محسوس است. در نهایت درباره نتیجه عمل بینی بعد از یک سال قضاوت کنید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر آتوسا ضیغمی متخصص گوش و حلق و بینی

شما همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر درزمینه جراحی بینی به کانال تلگرام و یا اینستاگرام دکتر ضیغمی بپیوندید
تلفن تماس مطب هروی